SŁUCHAMY
I PYTAMY
…słuchamy, pytamy, słuchamy, pytamy, słuchamy, pytamy, słuchamy, parafrazujemy, pytamy dalej… Czasem, korzystając z rozległego doświadczenia, podsuwamy odpowiedzi i upewniamy się na ile są słuszne. Czasem szukamy informacji w inny sposób. A następnie znów pytamy i słuchamy…
PRZYGOTOWUJEMY
PROPOZYCJĘ
Propozycje rozwiązań przygotowujemy po starannej diagnozie potrzeb, gdy rozumiemy sytuację i związane z nią potrzeby. Jasne, że zdarza nam się czasem przedwcześnie „wyskoczyć” z jakimś pomysłem – „konsultanckie dusze” oraz chęć pomocy bywają silniejsze… Trzymamy się jednak zasady, że aby wspierać ludzi i firmy w rozwoju trzeba rozumieć ich potrzeby i znać kierunki, w jakich chcą podążać.
WYJAŚNIAMY,
DYSKUTUJEMY, KORYGUJEMY
Zdarza się, że w wyniku rozmów z nami i dyskusji wewnątrz firmy Klienta, pojawiają się kwestie, które nie znalazły się we wstępnym „pakiecie informacyjnym”. Czasem nowe pomysły inspirowane są przez naszych konsultantów. Dlatego jesteśmy przekonani o potrzebie przedyskutowania a nierzadko także skorygowania czy uzupełnienia naszych ofert. Przecież celem jest działanie, które ma przynieść wymierne korzyści – a temu zawsze warto poświęcić czas i uwagę.
SZLIFUJEMY
I REKOMENDUJEMY
Dopracowujemy ofertę i podkreślamy w niej swoje rekomendacje wynikające z wiedzy zawodowej i informacji o Kliencie. Dzięki temu łatwiej jest podjąć ostateczną decyzję o zakresie i harmonogramie działań.
SZANUJEMY INNYCH
I SIEBIE TAKŻE
Podstawową wartością w naszych kontaktach z klientami i współpracownikami jest szacunek. Jeśli obiecujemy to dostarczamy, jeżeli poświęcamy uwagę to pełną, kiedy się angażujemy to korzystamy ze wszystkich swoich zasobów by osiągnąć efekt, na który umówiliśmy się z Klientem.
MÓWIMY
PRAWDĘ
Rekomendujemy tylko to, do czego jesteśmy przekonani. Jeśli mamy wątpliwości, jeżeli uważamy, że koncepcja lub wybór Klienta nie przyniesie oczekiwanych efektów, mówimy o tym wprost. Nawet jeśli miałoby to oznaczać utratę zlecenia…
DBAMY O LUDZI
I RELACJE
Pracujemy z ludźmi i technika jest tylko wsparciem tej pracy. Dlatego używamy jej jedynie wtedy gdy może być prawdziwie pomocna. Podczas naszych warsztatów szkoleniowych uczestnicy uczą sięnawiązywania kontaktu i budowania zainteresowania sobą, swoimi kompetencjami, umiejętnościami, osobowością. Uczą się też poświęcania uwagi innym, poznają swoje mocne strony i poszukują sposobów rozwijania obszarów wymagających poprawy.